Domnul Slavei – Vedenia Sfântului Serafim de Sarov

Cuviosul Serafim de Sarov (1759 – 1833), acest mare sfânt al Ortodoxiei, era întărit în hristoslupte, de către pronia Dumnezeiască, cu vedenii duhovnicești care îi alinau sufletul. Diacon fiind, vedea câteodată la slujbe cum sfinţii îngeri slujeau împreună cu monahii. El povestea și următoarele: Cândva, slujeam în Joia Mare. Am spus cu umilinţă, de lângă Sfântul Jertfelnic, „Doamne, mântuiește pe cei umili și acoperă-ne pe noi”. După ce am ieșit în faţa ușilor împărătești și am spus sfârșitul rugăciunii întreite „Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi”, în acel moment, a strălucit în faţa mea o lumină și văd acolo pe Domnul nostru Iisus Hristos cum strălucea mai mult ca soarele în lumina orbitoare. Îl înconjurau toate puterile cerești ale îngerilor, arhanghelilor, heruvimilor și serafimilor. Intrase prin poarta de vest și, plutind prin aer, a stat în faţa amvonului (mică platformă, gen balcon) și, ridicându-și mâna Sa, a binecuvântat pe slujitori și pe creștini și apoi a intrat în locul de lângă ușile împărătești, unde se găsește icoana Lui. Inima mea s-a umplut de lumină și de bucurie pentru El. Demn de consemnat este că vedenia sfântului a avut loc în timpul intrării preoţilor în Sfântul Altar, care simbolizează intrarea lor în cer.

Acest articol a fost publicat în Despre rugaciune și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Domnul Slavei – Vedenia Sfântului Serafim de Sarov

  1. Nu ma pricep la comentarii.se spune ca in general oamenii au anumite daruri de la Dumnezeu .Unii au darul ,vorbirii,altii al cintatului altii etc.Eu consider ca nu mi-am descoperit pina acum pe al meu.DAR,…ce vreau sa spun e ca atunci cind citesc astfel de lecturi simt cum ma cuprinde o caldura si o emotie puternica pina la lacrimi .si spun doar atit ”DOAMNE,IISUSE HRISTOASE,PENTRU RUGACIUNILE ,PREA SFINTEI,NASCATOARE DE DUMNEZEU SI A SF. SERAFIM DE SAROV MILUIESTE-NE PE NOI PACATOSII.”

  2. Admin spune:

    Nu „se spune in general”, ci chiar avem un talant ( sau mai multi) in noi. Nu cred ca doar cele enumerate de tine sunt daruri. Si rabdarea este, dupa parerea mea, un talant… Dumnezeu sa te ajute sa ti-l descoperi si apoi sa il „inmultesti” (ceea ce e mai greu). Ne bucuram ca iti plac scrierile de aici. Sfantul Serafim sa te ocroteasca!
    Te mai asteptam pe site!

Lasă un răspuns

